Tuesday, May 4, 2010

pekerjaan di masa cuti

salam.
kawan2, ku tahu kite semua dah habis exam.
so skarang tengah cuti di rumah.
jom kita habiskan cuti kite dengan perkara2 yang bermanfaat.
janganlah asyik nak makan & tido je..
mau gemuk kite nanti.

marilah kite tolong mak & ayah kite.
ringankan beban mereka.
ni pon sementara diorang ade di depan mata kite.
tolong kemas rumah ke.
tolong masak ke.
tolong jangan menyusahkan mereka ke.
bagi yang lelaki, pe kate tolong ayah basuh kereta ke
x pon, tolong kutip sampah2 dekat halaman rumah kite.
kan bagus macam tu.
baru boleh dinamekan anak yang soleh & solehah.

janganlah kite buang masa kite dengan perkara2 yang lagha.
kalau x tolong mereka pon, jangan sampai buat sesuatu yang memenatkan mereka taw.
sebab tatkala kite fly nanti, kite xtaw bile lagi dapat berbakti kpd mereka.


hurmm..
so konklusinye,
sementara kite cuti ini, kite manfaatkan mase kite dengan famili.

1 comment:

rabi'ah said...

bell bell! kau dapat bayangkan aku jadi cikgu tak? :-S cikgu math? untuk darjah lima?