Wednesday, May 26, 2010

kenangan kita bersama

salam..
dua hari yang lepas, ku menemani wan ku di keramat..
teringat lagi, di keramat lah aku menhabiskan sisa-sisa hidupku sebagai pelajar sekolah rendah di SKLK. walaupun hanya 2 tahun bersama, tetapi kenangan itu tidak mampu ku melupakan..
dari kelas 5 Aktif, ku mula mengenali mereka.
mereka merupakan orang yang rapat dengan ku.
kami belajar sama2, bermain sama2 & gossip sama2..hehe
walaupun ketika darjah 6 kami terpisah, tetapi masih kekal persahabatan kami.
rehat masih sama2..belajar sama2.
tatkala tamatnya upsr, kami suka berkumpul di kelas 6 Cergas..
main tu main nih..gossip tu gossip nih..macam2 la..
kelakar kalau diingatkan balik..heheh

sekarang, kami kian membesar..
berlalu dengan cita-cita masing-masing..
akan tetapi persahabatan kami tidak akan putus..
walaupun berjauhan, tetapi mereka sentiasa berada di dalam hatiku..
terima kasih fariz kerana chat dengan kite..
terubat rindu..
terima kasih qila & ain kerana comment kat fb ku..
terubat rindu ku terhadap korang..
merekalah sahabatku : FARIZATUL NADIA, AQILAH ALI, AIN ZAKIRAH.

kalau ada rezeki, ku harap dapat bertemu dengan mereka..insyaAllah.
really2 miss u guys..

p/s: fariz, nnt ble kte balik keramat, kte keluar k..

Tuesday, May 4, 2010

pekerjaan di masa cuti

salam.
kawan2, ku tahu kite semua dah habis exam.
so skarang tengah cuti di rumah.
jom kita habiskan cuti kite dengan perkara2 yang bermanfaat.
janganlah asyik nak makan & tido je..
mau gemuk kite nanti.

marilah kite tolong mak & ayah kite.
ringankan beban mereka.
ni pon sementara diorang ade di depan mata kite.
tolong kemas rumah ke.
tolong masak ke.
tolong jangan menyusahkan mereka ke.
bagi yang lelaki, pe kate tolong ayah basuh kereta ke
x pon, tolong kutip sampah2 dekat halaman rumah kite.
kan bagus macam tu.
baru boleh dinamekan anak yang soleh & solehah.

janganlah kite buang masa kite dengan perkara2 yang lagha.
kalau x tolong mereka pon, jangan sampai buat sesuatu yang memenatkan mereka taw.
sebab tatkala kite fly nanti, kite xtaw bile lagi dapat berbakti kpd mereka.


hurmm..
so konklusinye,
sementara kite cuti ini, kite manfaatkan mase kite dengan famili.