Sunday, December 27, 2009

cuaca~

anak : mak, nak sidai baju kat luar ke??

mak : sidai la. kenape?

anak : cuaca macam x elok je. kalu sidai nanti, takut hujan plak.huh
(mengeluh)

mak : xpe la. sidai je. kalau dah mendung nanti kte angkat la.

anak : ok.

selepas beberape jam kemudian hujan pon turun. Akan tetapi, si anak x sempat mengangkat baju di luar.

anak : ala mak..hujan dah turun la..baju habes sume basah balek..haish..npe la cuaca camni..kejap hujan kejap panas..
(mengeluh lagi)

mak : ish..x baek la cakap camtu. cuaca ni kan anugerah Allah. tentu Dia ada sebab turunkan hujan & panas. Inikan satu ujian utk kite, supaye kite bersabar. Dah..jangan ckp macam tu lagi.

anak : ok2.
(dengan penuh kekesalan die memohon ampun kepada-Nya)

-tamat-

Wednesday, December 23, 2009

Purdue (2)

salam..
alhamdulillah..
baru smalam ku post pasal purdue kan..
hari ini, sebelum solat maghrib tadi, ku check email kejap..
and guess what?!?!
ku dpt email from purdue..
alhamdulillah..purdue telah terime application ku..
ku bersyukur sgt2..
x sangke..
alhamdulillah..
thnx 4 da prayers :D
smoge kwn2 ku yang laen begitu juge..

Tuesday, December 22, 2009

purdue~

salam..
hari ni ku dpt taw kwn baek ku dpt purdue..congrates tini.. :D
tp ak segembira die.. ak x dpt lagi nih..cuak nih..risau.takut.
ak harap sgt2 dpt purdue. purdue my 1st choice..
purdue rmai budak melayu.
kat purdue gak ade usrah.
tu yg penting sebenarnye..
bukan ku kata ku x ske uni laen..
tp uni laen cm maseh xde usrah.
so, cam takut. takut diriku ini terkeluar dr jalan yg lurus ini.
Ya Allah, berikan petunjuk kepada diriku ini walau di mana jua ku berada.
Ameen~

Monday, December 14, 2009

cuti-cuti malaysia part 1

salam..
sebagai seorang warganegara yang bertanggungjawab, kita hendaklah memajukan industri pelancongan negara kita. Oleh itu, saya sekeluarga akan melancong ke Kota Kinabalu untuk merasai kehidupan di negeri orang lain. :D Melancong sambil menyumbang ke arah kemajuan negara. :D Selepas saya pulang nanti, saya akan menceritakan keseronokan berada di sana. Selamat bercuti semua :D

Monday, December 7, 2009

life in boarding school~

salam.
ryte now, i'm stuck with my essay for Pitts. I know what I want to talk about, but I can't start writing it.huh. Nway, my friend had told me to write from ur bottom of ur heart. Maybe, i need to recall back my experience in SSP..hurmm, hope i can write it by tonight.chiok2!!


Give life..
L - love
I - inspiration
F - faith
E - encouragement
to everyone around you :D