Wednesday, August 12, 2009

Penakluk Jerusalem~

salam..
Nak tahu tak satu cite yang agak best??
hari jumaat, ku telah singgah ke MPH, Alamanda. Di sana, ku ternampak sebuah buku bertajuk "Salahudin Ayubi-Penakluk Jerusalem". Wah bestnye. Ku bercadang untuk membelinye tetapi, harganye agak mahal. Ku pon membatalkan niat ini.huh..

Pada hari slase pulak, ayahku pulang ke rumah seperti biase. Kemudian, ayahku meletakkan sebuah buku di atas meja. Terkejut! kaget! Buku itu lah. Buku yang ku impikan. Buku Salahudin la...Bestnye. sungguh tidak ku duga. Kebetulan. Alhamdulillah.. :D

Hurmm...pada mlm itu jugak, ku mula membaca buku itu. Menarik. Setelah helaian demi helaian dibelek, minatku utk mengetahui ttg beliau smakin mendalam. seronok.



So, hari ni ku ingin berkongsi dengan anda tentang buku ini. Di dalam buku ini, terdapat sebuah cerita yg sngt menarik tentang kehebatan penkluk Jerusalem : Salahudin Al-Ayubi. Sekarang, ku sarankan sesiapa yang berminat, silelah bce buku ini nnt. Jika ade kelapangan mase nnt, i'Allah ku akan berkongsi tentang pahlawan Islam kite ini k.
wslm~

6 comments:

Syazwan said...

nmpknya dia dah beli dulu...
ada plan jgk nak beli...
nantila...
abiskan yakjuj dan makjuk dulu...

arabella said...

eh2.
nnt nk pnjam boleh?
wee~

Nabilah Farhana Yahya said...

to syazwan :
owh ku x beli buku itu..
ayahku yang beli..
:D
owh.buku yakjuj makjuj tu ku ade gak tengok kat mph ari2..
menarik x???

to ara:
hurmm..
buku tu ayahku punye.
nnt ku tye ayahku..
i'Allah...ku bg pinjam ltr k..
XD

puteribonda said...

salam bell~

hihi..
citerla sal salahudin al-ayubi someday kart blog..
bole?

=)

afe said...

salahuddin salim xde kne mngena.huahua.

Nabilah Farhana Yahya said...

to hanisah :
insyaAllah later aku try kongsi bersame yer..:D

to afe :
heheheh...salahuddin salim kat INTI ma...die xde kat Jerusalem..hhahah..:D